Comox

6 juni 2016 - Comox, Canada

Hoi iedereen,

Eergisteren zijn we vanuit Whistler naar Comox gereden. Met een veerboot vlakbij Vancouver zijn we overgestoken naar Vancouver Island. De dag erna zijn we naar Campbell River gereden en hebben we de veerboot genomen naar Quadra Island. Een eiland met 2500 inwoners. Daar hebben we van 10 tot 4 een kayak tour gedaan. Het was een prachtige dag met op het water een stevig windje. In het water hebben we kwallen, zeekomkommers, zeesterren, zeehonden en op lange afstand de stoom van walvissen gezien. Helaas niet van dichtbij, maar dat had zeldzaam geweest. De walvissen van dichtbij zien hopen we in Victoria te doen. In de lucht vlogen arenden. De bruin gekleurden waren de arenden die jonger waren dan 6 jaar. De arenden met de typeerde witte kop waren ouder. Prachtig vond ik het om nu in het echt het geluid te horen dat ze maken. Normaal ken je dat alleen van films. Rond 5 uur terug gegaan met de veerboot, even lekker gegeten en een filmpje gekeken. Vandaag gaan we naar elk falls provincial park. Groetjes Arend en Iris